lördag 23 mars 2013

Ambivalens

Nu och då varvar jag ner framför photoshop och bara leker lite. Det känns sådär trevligt lugnt och meditativt. 
En spontant knäppt bild från vintern fick ett nytt utseende. Lite färg, ettdrömskt kort skärpedjup och lite textur...Känner mig ändå lite ambivalent. Vet inte om jag gillar stilen eller inte. Velar mellan att se den som överdriven eller som just kanske överdriven men på ett bra sätt. Vad tycker du?





Silloin tällöin rentoudun phtoshopin edessä ja leikin kuvilla,. Eräs talvella napattu kuva sai uuden ulkonäön.  Vähän väriä ja lyhyt, jotenkin unenomainen syväterävyys. En kuitenkaan osaa päättää onko tämä liian käsitelty vai miellyttääkö silmää ehkä juuri sen takia että se on liian käsitelty mutta silti kiehtoo minua?
Mitä mieltä sinä olet?

6 kommentarer:

Vecka - Vecka sa...

Ja, jag har ju lite svårt att vara objektiv då min vackra son är vacker i mina ögon hur som helst :-) Fint hur som helst!

Kamomilla sa...

Han har så otroligt fina ögon!!!

EM sa...

Jag tycker att bilden, och barnet, är helt underbara. Inte alls fel att leka lite med speciellt de där texturerna...
kram elsamarianne

Janette L sa...

Grymt intensiva ögon! Till rätt tillfälle är det ju den ultimata "reklambilden"!

Wenche sa...

oyy, så fint :0)

Terhi sa...

Kuva on käsittelyn vuoksi tai ansiosta unenomainen ja ensi katsomalta käy mielessä että onko se sittenkin maalaus.
Yleensä pidän aika luonnollisista kuvista, mutta tässä kuvassa pidän kyllä tuosta lapsen kiinteästä ja avoimesta katseesta jota olet saanut hienosti korostettua.