tisdag 25 oktober 2011

Ute med ändå rätt så gullig wimswoms

Tänk om jag kunde säga att denna bild var tagen på en lugn, stillsam och skön morgon? Visst skulle ni tro mig? Men nej,det var en aning småstressad fotograf som gick ut med en wimswomsig hund som var mer wimswomsig än vanligt. Att sitta och vänta medan matte fotar, det gick inte. Nej- det fanns så mycket dofter... Resultat: en  matte med rokoga nerver, en vimmelkantig oförstående- men söt hund- och endast två bilder. (varav ena här idag- andra senare)

3 kommentarer:

EM sa...

...man höjer kameran, ställer in objektivet, står stilla, för det är lång slutartid..- och där! drar hunden iväg med matte...jotack, jag känner igen det där...naturlig oskärpa skulle man kunna kalla det.
Förresten, kan du se bra i sökaren med glasögon? jag ser inte ett dyft jag. Får använda skärmen, vilket jag inte gillar, men vad göra för att se vad man ska plåta.
kram elsamarianne

Kamomilla sa...

Jag ser nog med glasögonen- min problem kommer när jag ska se ner på displayen för att kolla resultatet... Väntar på nya glasögon- progressiva...

maria sa...

känner också igen det där! men många bilder kan bli helt bra med hjälp av hunden ibland :)