tisdag 26 juli 2011

Hemmastudio

Jag är ingen studiomänniska, men det kommer stunder då ljuset inte räcker till. Jag fick hjälp av min systers man, som är fotograf. Han gav mig goda råd och en stor bit av någonsorts specialpapper, som filterar bort en del av det hårda ljuset från blixten.Jag nitade fast det på en ram, fäste blixten på ett stativ och tog Pelle kanin till ja- just det- provkanin. Det funkade riktigt bra! :) Han poserade hur snällt som helst! På det här sättet fick jag slutartiden upp till 1/90s, där jag annars hade behövt nästan en sekund i skymningen- vilket ju hade betytt bara sudd om jag haft ett barn framför kameran. Hade ju kunnat pressa det mer, bara för att se, men tiden tog slut på mitten. Men jag måste övaövaöva för snart ska jag ut på bebisfotografering igen! :)

Sigma 50mm  f 2 kommanånting (bra minne va?) 1/ 90 s     ISO 100

Inga kommentarer: