måndag 12 augusti 2013

Bildstöld

Det är på inget vis nåt nytt för mig att man stjäl bilder och lägger upp här och där. Jag brukar uttryckligen be folk att inte lägga upp mina bilder på Pinterest, men likväl hittar jag dem där. Egentligen är det ju kul om man kan sprida information, men då jag på min blogg eller hemsida lägger upp bilder på andra människors hem (som jag fotat för reportage)  vill jag inte att de ska spridas hur som helst.

Extra sur blir jag för en bildstöld  där jag inte ens får äran för att ha tagit bilden utan man helt sonika skär bilden så namnet faller bort.
Ibland lägger jag vattenstämpeln mitt på- bara för att inte göra det så enkelt. Suck.
Varför kan man inte fråga om lov?



4 kommentarer:

Anonym sa...

Trist att folk inte respekterar andras önskemål. Kikade runt lite och hittade samma foto på tumbler insatt av CatTheCupcake...
H.Lena

EM sa...

Jag tycker detta är rent ut sagt för dj*vligt. Det är ju ditt levebröd. Och att klippa bort ditt namn så,,, fy f*n... vad dåligt.
Det är kanske svårt att veta gränserna för bildstöld, var bilden finns osv... Tex om någon tar den klippta bilden o använder den vidare osv...
Bäst är kanske om du vattenstämplar rätt över hela bilden... synd för oss som ska se, men vi förstår varför...
kram elsamarianne

Vardagspärlor sa...

Otroligt..

TIDSTJUVEN.com sa...

Åh, man blir ju så arg! Jag har varit med om det där själv också och man blir alltid lika sur (och besviken). Visst är det roligt om någon gillar ens bilder, men att skära bort vattenstämpeln på andras bilder och lägga upp dem som ens egna är ju rent av olagligt.